Straipsnių sąrašas
PROJEKTINĖ VEIKLA 2025 METAIS
DALYVAUJAMASIS BIUDŽETAS Vilniaus agroekologijos mokymo centro filiale “Dieveniškių Simono Karczmaro amatų kiemas”.
Iniciatyvos trukmė: 2025 m. kovo – gegužės mėn.
Dalyvaujamojo biudžeto suma: 1500 EUR
Pagrindinis iniciatyvos tikslas – įgyvendinti dalyvaujamąjį biudžetą mokykloje, kai visi mokyklos moksleiviai yra įtraukiami į viešųjų
sprendimų priėmimą ir prisideda prie mokyklos biudžeto dalies paskirstymo.
Iniciatyva įgyvendinama kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir „Transparency International“ Lietuvos skyriumi (TILS).
PROJEKTINĖ VEIKLA 2024 METAIS
Vilniaus agroekologijos mokymo centro Erasmus plius mobilumo projektas Nr. 2024-1-LT01-KA121-VET-000206403:
keturios virėjo ir konditerio profesijų mokinės atlieka 3 savaičių praktikas Italijoje. Finansavimas - Europos Sąjungos lėšomis
DALYVAUJAMASIS BIUDŽETAS Vilniaus agroekologijos mokymo centro filiale “Dieveniškių Simono Karczmaro amatų kiemas”.
Iniciatyvos trukmė: 2024 m. kovo – gegužės mėn.
Dalyvaujamojo biudžeto suma: 2000 EUR
Pagrindinis iniciatyvos tikslas – įgyvendinti dalyvaujamąjį biudžetą mokykloje, kuris taptų dar vienu geruoju pavyzdžiu Lietuvoje,
kai visi mokyklos moksleiviai yra įtraukiami į viešųjų sprendimų priėmimą ir prisideda prie mokyklos biudžeto dalies paskirstymo.
Iniciatyva įgyvendinama kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir „Transparency International“ Lietuvos skyriumi (TILS).
2024 metų rezultatas -"ROJAUS KAMPELIS" - poilsio ir atokvėpio zona.
TEBUS JŲ VARDAS ĮRAŠYTAS Į GYVENIMO KNYGĄ, sutartis Nr. GVF-38/2023, 2024-03-27.
Rengiama edukatyvi ir informatyvi mobilioji ekspozicija, įvaizdinanti, iš vienos pusės, asmenines į Holokaustą ir kovą
su juo patekusių dieveniškiečių žydų patirtis, ir, iš kitos pusės, pateikianti objektyvius tiek įvietintus, tiek globalius istorijos faktus,
skirta padėti bei skatinti kalbėtis ir kitomis Pietryčių Lietuvos bendruomenei ir Lietuvos visuomenei svarbiomis atminties temomis,
skleisti pagarbos ir supratimo žinią, palietus sudėtingus krašto istorinius klausimus, priminti apie dieveniškiečių žydų bendruomenės
likimą ir platesnei visuomenei, priartinti Holokausto padarinių prasmes prie vietos mišrios tautinės ir sociokultūrinės sudėties
bendruomenės pasaulėvokos.
2024 m. tautinių mažumų kultūros ir integracijos centrų veiklos projektas "Tautinių bendrijų pilietinės savimonės stiprinimas,
tapatumo išsaugojimas, tarpkultūrinio dialogo skatinimas bei plėtojimas pietryčių Lietuvoje", sutartis TMCS-19/2024-04-04.
Veiklos dedikuojamos narystės NATO ir ES dvidešimtmečiui tikslu stiprinti tautinių mažumų jaunimo pilietinę savimonę ir plėsti
tarpkultūrinio pažinimo akiratį, taip pat viena iš tyrinėjimo projekto metu sričių - Kauno geto likvidavimo sukaktis.
"Kepam pyragėlį, kalbinam kaimynėlį" - kultūros projektas, skatinantis tautinių mažumų kultūrų plėtotę, sutartis PLS-6/202404-16.
Projekto tikslas – plėsti tarpkultūrinį akiratį, susipažinti su kitataučiais kaimynais ir jų asmeninėmis bei profesinėmis istorijomis kartu
gaminant įvairius patiekalus.Bendraudami, praktiškai išmėgindami įvairiausius receptus, o taip pat ir pasinaudodami skaitmeninėmis
priemonėmis, socialiniais tinklais ir internetiniais informacijos šaltiniais, pažįstame įvairių formų daugiatautės kultūros paveldo ištakas
Lietuvoje, susiejame turtingą, emocingą ir šiltą tėvams ir seneliams prisiminimų pasaulį ir dabartį, kurioje mes visi gyvename.
Erasmus plius Nr. 2023-1-PL01-KA151-YOU-000130948
MOBILUMAS – LENKIJOJE – (JABŁONKA) 2024 M. GEGUŽĖS 09-15 d.: „SUSIPAŽINKIME PROFESIŠKAI/ POZNAJMY SIĘ ZAWODOWO“
pagal su Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy - Jabłonce (ul. Szlachtowska 75b, 34-460 Szczawnica, Polska) sudarytą
dvišalę sutartį NR.1.ERASMUS.WYMIANA.2024 (projekte ) ir įgyvendinant mainų laikotarpyje numatytas veiklas ir tikslus.
2023 M.
Tautinių mažumų departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės finansuotas kultūros projektas
„Visi keliai veda į Vilnių? Čiupk pyragą ir važiuojam!“ (Nr.PLS-21/2023-05-18), skatinantis tautinių
mažumų kultūrų plėtotę.
Minėdami Lietuvos sostinės Vilniaus ir Gedimino laiškų metus, organizavome tarpkultūrinius tautinių
bendruomenių mainus, susipažinome su baltarusių tradicijomis, dvasiniais ir kultūriniais papročiais,
šventėmis ir laisvalaikio praleidimo būdais. Surengėme "Pyragadienį" baltarusių klubo "Siabryna"
buveinėje Tautinių Bendrijų Namuose, organizavome baltarusių tautinės bendrijos kultūros pažinimą
Dieveniškėse.
Vilniuje ir Dieveniškėse, Šalčininkų rajone, tyrinėjome tikslinius objektus – vietas, svarbias šiandieniniams
abiejų bendruomenių nariams.
2023 M.
Tautinių mažumų departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės finansuotas kultūros projektas
„Dieveniškiečių žydų bendruomenės kultūros paveldo pažinimo ir atminties žemėlapis“
(Nr. TMKS-61/2023-05-18 ), skatinantis tautinių mažumų kultūrų plėtotę.
Įvykdėme tarpkultūrinius mokymus, atrinkome ir analizavome prieinamą istorinę, kultūrinę
medžiagą, ją susisteminome, kūrybingai interpretavome, parengėme pirminę atvaizdų ir tekstų parodą,
pasirengėme patirtiniam orientavimosi žaidimui Dieveniškių urbanistinio paveldo teritorijoje.
Organizavome Atminties knygos mikroistorijų skaitymus integruojant orientavimosi patirtis
Dieveniškių miestelyje ir istorinio regioninio parko teritorijoje: iki Katastrofos, Holokausto laikotarpio,
išgyvenusiųjų tolimesnio gyvenimo kelio po Šoa.
Parengėme dieveniškiečių žydų bendruomenės kultūros paveldo pažinimo ir atminties žemėlapio projektą/studiją.
Informacinio stendo "Dieveniškiečių žydų bendruomenės kultūros paveldo pažinimo ir atminties žemėlapis" projektas:
2022 M.
„Dieveniškių pyragadieniai“, Tautinių Bendrijų Namų inspiruotas socialinės
bendruomeniškumo iniciatyvos renginių ciklas - pasišnekučiavimai apie dieveniškiečių
kasdienybę, naujienas ir džiaugsmus, telkė vietos ir mokyklos bendruomenę kultūrinei
veiklai ir bendravimui kiekvieno mėnesio paskutinįjį ketvirtadienį.
2021 M.
Švietimo ir mainų paramos fondas. Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo profesinio mokymo
mobilumo projektas “Virėjo ir automechaniko pirmojo darbo patirtis su profesionalais”,
Nr. 2020-1-LT01-KA102-077584. Vykdytojai – Dieveniškių Simono Karczmaro amatų kiemas
(tarp kitų veiklų – jaunimo parengimas tarpkultūrinei veiklai ir komunikacijai,
dialogui su darbdaviais, vietos bendruomene),
partneriai – BVÖ Bildungsberatung & Vermittlungsagentur GmbH, Austrija.
2020 M.
Praktinių įgūdžių įgijimas Marijampolės PRC melioracijos (kelių statybos/remonto) transporto
sektoriniame praktinio mokymo centre. Projekto Nr. 09.4.1-ESFA-T-736-02-0006
Projekto trukmė: 2020-11-04 – 2022-05-04
Projekto koordinatorius: Marijampolės profesinio rengimo centras
Projekto partneriai:
Kauno technikos profesinio mokymo centras;
Raseinių technologijos ir verslo mokykla;
Smalininkų technologijų ir verslo mokykla;
Vilniaus technologijų, verslo ir žemės ūkio mokykla;
Vilkijos žemės ūkio mokykla.
Projektas „Praktinių įgūdžių įgijimas Marijampolės PRC melioracijos (kelių statybos/remonto)
transporto sektoriniame praktinio mokymo centre“ suteiks galimybę 5 profesinio mokymo
įstaigų mokiniams įgyti praktinių įgūdžių atliekant praktinį mokymą sektoriniame praktinio mokymo centre,
kur jie patirs realias darbo sąlygas ir įvertins savo galimybes dirbti pagal pasirinktą specialybę.
Tikėtina, kad pasimokę praktinio mokymo centre, mokiniai drąsiau rinksis mokymąsi pameistrystės forma
ir įgiję kvalifikaciją tęs darbą pagal pasirinktą specialybę. Projekto įgyvendinimo metu Melioracijos
(kelių statybos/remonto) transporto sektoriniame praktinio mokymo centre per 18 mėnesių praktinius įgūdžius
tobulins ir/arba įgis naujų 124 Motorinių transporto priemonių kroviniams vežti vairuotojo, kelininko,
automobilių mechaniko specialybės mokiniai. Mokiniai atvyks grupėmis po 5-7 mokinius ir vienu metu
mokysis 5 darbo dienas.
Finansavimas: Projektui įgyvendinti skiriama 80.541,50 eurų. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.
2020 M.
VŠĮ „Politikos tyrimų ir analizės institutas“ – Programa Active Citizens,
projektas “Skraidantis kilimas” Nr. AC 20-08-28-1 sutelkė Dieveniškių Simono Karczmaro amatų kiemo
ugdytojus bendruomeninių fasilitatorių interaktyvioje buveinėje, skirtoje bendruomeninių fasilitatorių
įgūdžiams įgyti ir juos realizuoti ugdytinių, kilusių iš įvairių Šalčininkų rajono vietovių ir tautinių bendrijų, grupėse.
Projekto pagrindinis tikslas – stiprinti bendravimo ir susikalbėjimo (fizinio ir skaitmeninio)
įgūdžius tarpkultūrinėje ir daugiasluoksnėje socialinėje aplinkoje.
Į iniciatyvos veiklas (2020-08-28 – 2021-01-31) įtraukta 35 asmenys iš skirtingo amžiaus, socialinių, tautinių mažumų grupių.
2020 M.
VšĮ “Humana People to People Baltic” ir Nacionalinės švietimo agentūros socialinės partnerystės programos
“Valgyk protingai” projektas “Gardumėlis”, Nr.D3-146/2020-10-20, 2020-10-01 – 2021-05-31.
Parengta receptų knyga, į kurią įtrauktos žydų, baltarusių, ukrainiečių, lenkų ir kt. patiekalų – kultūros paveldo - gaminimo technologijos.
Visi patiekalai išbandyti ir gaminti praktiniuose užsiėmimuose su įvairių specialybių jaunuoliais
iš Dieveniškių Simono Karczmaro amatų kiemo.
Gardumėlis_edukacinės veiklos aprašymas
Gardumėlis_Mano virtuvėlės užrašai
2020 M.
Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondas. „Pasišnekėjimai virtuvėje”, Nr. LMF-41., 2020-04-01 – 2020-12-01.
Partnerystė su XV Liceum Ogolnoksztalcace, Lodz, Lenkija.
Tema 10.3.1 „Žmoniškumas nežmoniškais laikais – domėjimasis pasaulio lietuvių ir lenkų tautų teisuoliais“.
Po 10 jaunuolių iš abiejų organizacijų pandemijos metu nuotoliu konstravo santykį su istorine atmintimi remdamiesi
artimiausioje aplinkoje išlikusiais ženklais ir pasakojimais, kūrė ir pristatė suasmenintus pristatymus vieni kitiems ir savo bendruomenėms.
Daugiau informacijos, spausikte ČIA
2020 M.
Pavadinimas: „Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos profesinio mokymo infrastruktūros plėtra”
Numeris: Nr. 09.1.2-CPVA-K-722-01-0029
Tikslas: padidinti kokybiško profesinio mokymo prieinamumą Dieveniškių technologijų ir verslo mokykloje,
investuojant į profesinio mokymo infrastruktūrą inžinerijos ir inžinerinių profesijų bei paslaugų asmenims švietimo srityse.
Pagrindiniai uždaviniai:
1) Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius virėjo mokymo programoje, plėtra;
2) Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius technikos priežiūros
verslo darbuotojo ir automobilių mechaniko mokymo programose, plėtra.
Vertė: 359 738,00 Eur
Trukmė: 2019 12 20 – 2021 06 20
Fondas: finansuojama iš Europos regioninės plėtros fondo.
2020 M.

Siūlome "Paveikslėlių iš Dieveniškių žydų gyvenimo" įrašą žiūrėti youtube platformoje.
2019 M.
Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo profesinio mokymo mobilumo projektas „33 mobilumo dienos“, anglų k. „33 mobility days“.
Nr. 2019-1-LT01-KA102-060259 (www.erasmus-plius.lt)
Projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Vieta: Austrija, Sirnitz.
Projekto įgyvendinimo data: nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. iki 2020 m. rugpjūčio 30 d.
ESF finansuojamo projektas “Tautinių mažumų atstovų įtraukimas į darbo rinką”
Projekto Nr. 07.3.4-ESFA-V426-02-0001
Data: 2019 m. vasario 27 d., kovo 13, 20 d. ir balandžio 10, 17 d.
Vieta: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla; Tautinių mažumų departamentas, Vilniaus senamiestis.
Rezultatas: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykloje vyko ESF finansuojamo projekto “Tautinių mažumų atstovų įtraukimas į darbo rinką” (projekto Nr. 07.3.4-ESFA-V426-02-0001, 7 prioritetas: Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas) 5 dienų mokymai – 2019 m. vasario 27 d., kovo 13, 20 d. ir balandžio 10, 17 d., kuriuose dalyvavo iš viso 28 Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos bendruomenės nariai – mokiniai, mokytojai ir darbuotojai.
Projekto pagrindinis tikslas – skatinti tautinių mažumų atstovų integraciją į darbo rinką ir šalies visuomenę. Projekto tikslinė grupė - nevyriausybinio, viešojo sektoriaus darbuotojų, darbdavių ir visuomenės atstovai.
Pirmuosius mokymus vedė Vytauto Didžiojo universiteto profesorius Andžej Pukšto, kuris kalbėjo apie tautines mažumas Lietuvos politinės sistemos ir politinės tradicijos kontekste bei Aleksandr Radčenko, kuris nagrinėjo temas “Tautinių mažumų žiniasklaidos vaidmuo ir reikšmė Lietuvos pilietinėje visuomenėje” ir “Stereotipai apie tautybes ir etnines grupes, jų genezė bei atspindys Lietuvos žiniasklaidoje”.
2019 m. kovo 13 d. Tautinių bendrijų namų vyriausiasis specialistas Vilius Mikulėnas mokymų metu išsamiai ir interaktyviai nagrinėjo tautinių mažumų Lietuvoje kultūrų ypatumų bei tarpkultūrinės komunikacijos problemas.
2019 m. kovo 20 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento Pilietiškumo ugdymo skyriaus specialistai Egidijus Kabašinskas ir Karolis Zikaras kalbėjo apie informacinio saugumo grėsmes bei priešiškos propagandos problematiką.
O balandžio 10 d. Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos mokiniai, mokytojai bei darbuotojai lankėsi Tautinių mažumų departamente, susipažino su šios vyriausybinės institucijos veikla, tautinių santykių harmonizavimo Lietuvoje politikos nuostatomis. Informaciją pateikė Departamento tautinių mažumų politikos analizės ir informacijos skyriaus vedėja Vaiva Vėželytė Pokladova. Taip pat projekto dalyviai sudalyvavo viktorinoje apie Lietuvos tautines bendrijas, patikrino jau įgytas žinias mokymų metu, tad aktyviausi dalyviai buvo apdovanoti Departamento suvenyrais. Apsilankę Tautinių bendrijų namuose projekto dalyviai susipažino su tautinių bendrijų nevyriausybinių organizacijų veikla. Edukacinės ekskursijos metu po Vilnių, projekto dalyviai susipažino su Lietuvos tautinių grupių dalyvavimu darbo rinkoje XV-XX a. Vilniuje bei XXI a. naujųjų imigrantų integracija į darbo rinką.
Ir galiausiai 2019 m. balandžio 17 d. vyko paskutinieji mokymai Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos parodos salėje. Ir dar vieni turiningi ir labai naudingi mokymai apie žmogaus teises Lietuvoje. Dr. Karolis Žibas išsamiai papasakojo apie žmonių išnaudojimą, nelegalų darbą ir vergovę.
Projekto nauda dalyviams – mokiniai sužinojo kokios etninės mažumos gyvena Lietuvoje. Ką ir kaip jo veikia Lietuvoje, kokios jų teisės ir kas atstovauja jiems. Po projekto pasikeitė dalyvių požiūris į etnines mažumas, buvo sugriautas stereotipinis mąstymas. Dalyviai daugiau sužinojo apie šios grupės kultūrą ir tradicijas, kas paskatino dalyvius mąstyti plačiau, ugdant savo kritinį mąstymą.
Projektas “Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II” Nr. 09.2.2-ESFA-V-729-03-0001
Data: 2019 m. rugsėjo 9 d. iki 2019 m. lapkričio 25 d. (kiekvieną pirmadienį 8 val. per dieną)
Vieta: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla
Rezultatai: Bendradarbiaujant su UAB “Projektų įgyvendinimo grupe” nuo 2019 m. rugsėjo 9 d. iki 2019 m. lapkričio 25 d. (kiekvieną pirmadienį 8 val. per dieną) įgyvendino projektą “Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II”. Psichologė Laura Zabilienė vykdė Dieveniškių TVM mokiniams, mokytojams ir darbuotojams 136 ak. val. konsultacijas, iš kurių: individualios konsultacijos mokytojams ir darbuotojams – 60 ak val. ir individualios konsultacijos mokiniams – 60 ak val.
Taip pat psichologė Laura Zabilienė vedė 2 dienas po 4 ak. val. paskaitas pedagogams, temomis “Pozityvaus mokyklos mikroklimato kūrimas”, “Netinkamo mokinių elgesio valdymas”, “Psichologinių krizių valdymas mokykloje”, “Vadovavimas klasei”. Mokiniai taip pat organizavo 2 dienų po 4 ak. val. paskaitų ciklą, temomis “Asmenybės pažinimas”, “Pasitikėjimo savimi didinimas”, “Bendravimo įgūdžių tobulinimas”, “Karjeros kelias”.
Projekto nauda: sukurtas draugiškesnis mikroklimatas mokykloje. Mokiniai, darbuotojai ir mokytojai tapo atviresni, išmoko įvardinti savo problemas bei spręsti jas, sužinojo metodų, kuriuos galima naudoti sprendžiant vienas ar kitas problemas. Paskaitų nauda: mokytojai susipažino su metodais kurie padeda suvaldyti blogą elgesį klasėje, sudominti mokinius pamokoje, ugdyti mokinių motyvaciją. Mokiniai – pažino save bei kitus mokyklos mokinius kaip asmenybes, suvokė skirtumus savo skirtumus ir panašumus tarp kitų bendraamžių, sužinojo savo prigimtinius gebėjimus bei suvokė kaip galima skatinti save tobulėti bei siekti savo svajonių.
15 mokytojų/darbuotojų buvo išrašyti pažymėjimai, kad išklausė 16 val. projekto “Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II” Nr. 09.2.2-ESFA-V-729-03-0001 psichologinių paskaitų kursą, tobulino asmenines bei mokinių ugdymui būtinas socialines ir emocines kompetencijas.
2018 M.
Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos projektas skirtas Jubiliejinių valstybės metų šventimui ir įprasminimui „Istorija virtuvėje – įvairiatautė Lietuva kviečia bendrauti ir dalintis, gaminti ir skanauti“
#IstorijaVirtuvėje #100 #Lietuvos100metis #Švenčiam100 #Mokomės #Pažįstame #ČiaIrDabar #GruziniškaVirtuvė #ŽydiškaVirtuvė #BaltarusiškaVirtuvė #GraikiškaVirtuvė #TotoriškaVirtuvė #KlezmeriųMuzika
Vieta: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla; „Pirosmani“ restoranas, Trakai; Totorių bendruomenė, Nemėžis; „Meze“ restoranas, Vilnius.
Įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2018-03-01 iki 2018-06-30
Rezultatai: vyko 9 virtuvės meistrų pamokos su edukacija-pokalbiais apie tautinių bendrijų Lietuvoje praeitį ir dabartį bei tradicijas. kuriose dalyvavo įvairių
mokyklų mokiniai, mokytojai, plačioji Šalčininkų rajono visuomenė. Projektas paskatino dalyvių toleranciją, lygių galimybių temos tolimesnį plėtojimą,
daugiakultūriškumo ir tautinių bendrijų kultūros pažinimą ir ryškinimą per įvairias praktines veiklas.
Daugiau informacijos ir apie kiekvieną veiklą rasite mokyklos facebook paskyroje:
Geros valios fondas „Dieveniškių štetlas. Paveikslėliai iš žydų gyvenimo iki 1941 m. vasaros.“ Nr. GVF-247/2017(2)PR (vykdytojai) (www.gvf.lt)
Vieta: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla; Šalčininkų r. švietimo įstaigos.
Projekto įgyvendinimo data: Nuo 2018 m. balandžio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d.
2017 M.
Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondas „Su broleliu obelėlę sodinau...“, anglų k. „Planting an apple-tree with my brother“ (vykdytojai) (www.jrd.lt);
Vieta: Norviliškių pilis, Norviliškės, Dieveniškių sen., Medininkų pilis, Medininkai
Projekto įgyvendinimo data: nuo 2017 m. gegužės 1 d. iki 2017 m. spalio 31 d.
Rezultatai: Šešias dienas – nuo 2017 m. rugsėjo 10 iki 15 dienos – 20 jaunuolių iš Lietuvos ir Lenkijos bei jų vadovai apsigyveno paslaptingoje, atokioje vietoje
stūksančioje Norviliškių pilyje ir vykdė Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo finansuojamo projekto „Su broleliu obelėlę sodinau“ veiklas. Pasodintos „brolių“
lietuvių ir lenkų obelėlės vaisiai gardūs: dalyviai sugriovė turėtus stereotipus – suprato, kad nors ir yra iš skirtingų šalių, tačiau jų norai, svajonės, tikslai nieko
nesiskiria. Neformaliojo ugdymo metodų ir aktyvių veiklų metu, dirbdami mišriose grupėse jie sukūrė tarpkultūrinį ir lygiavertį bendravimą ir bendradarbiavimą,
suvokė darbo komandoje svarbą ir naudą, patyrė atsakomybės bei pasitikėjimo savimi jausmą, jautėsi drąsūs, plačiau pažino dviejų šalių – Lietuvos ir Lenkijos –
kultūrą, istoriją, tautosaką ir kulinarinį paveldą, susirado naujų draugų, kokybiškai, linksmai praleido laiką, išgyveno nepamirštamų bendrumo akimirkų, patobulino
ne tik kalbos įgūdžius, bet ir pramoko neverbalinę kalbą – išmoko vienas kitą suprasti, išgirsti, pajausti. Projekto dalyviai pabrėžė, kad būtent per neformaliojo
ugdymo metodus, vykdytas aktyvias veiklas jie sukūrė draugiškus bendradarbiavimo ryšius.
Results: From 10th to 15th of September 2017, 20 young people from Lithuania and Poland with their leaders lived in Norviliskes castle. They carried out activities
of the Lithuanian – Polish youth exchange Fund project “Planting an apple-tree with my brother”. Participants ruined stereotypes – they realized that if they are from
different countries, their wishes, dreams, goals may not differ. They used non-formal education methods and active activities methods, worked in mixed groups.
Participants created intercultural as well as equal communication and cooperation. They realized the importance and usefulness of the teamwork, they gained the
sense of responsibility and self-confidence. Young people became more familiar with the culture, history, folklore and culinary heritage of two countries - Lithuania
and Poland. Moreover, they found new friends, had fun and enjoyed unforgettable moments of community. Participants improved not only language skills but also
learned the non-verbal language, to understand, hear and feel each other. Participants of the project pointed out a few things such as the fact that it was through the
methods of non-formal education that they carried out active methods, they created friendly cooperation relations.
Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo profesinio mokymo mobilumo projektas „Įgyk patirties sėkmingai profesinei ateičiai“, anglų k. „Gain experience for the
successful professional future“. Nr. 2017-1-LT01-KA102-035037 (www.erasmus-plius.lt)
Projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Vieta: Austrija, Sirnitz.
Projekto įgyvendinimo data: nuo 2017 m. birželio 1 d. iki 2018 gegužės 31 d.
Rezultatai: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla bendradarbiaudama su didelę patirtį turinčia priimančiąja organizacija BVÖ Bildungsberatung &
Vermittlungsagentur GmbH, įgyvendino projektą „Įgyk patirties sėkmingai profesinei ateičiai“. Technikos priežiūros verslo darbuotojo, virėjo ir kaimo turizmo
organizatoriaus specialybių mokiniai (18 mokinių ir 2 absolventai), atliko praktiką Austrijos smulkiojo ir/ar šeimyninio verslo įmonėse. Visi projekto mokiniai iš
mažiau galimybių turinčių šeimų, yra menkai keliavę, turi mokymosi problemų. Mobilumo veiklų metu mokiniai įgijo profesinių, verslumo, bendrųjų, socialinių,
komunikacinių bei kalbinių gebėjimų žinių, įgūdžių ir kompetencijų pagal savo profesijas.
Automobilio mechaniko, konditerio, higieninės kosmetikos kosmetiko, dekoratyvinio želdinimo ir aplinkos tvarkymo verslo darbuotojo, komunalinio ūkio paslaugų
darbuotojo, apeigų ir švenčių organizatoriaus, dailiųjų tekstinės dirbinių gamintojo ir dailiųjų metalo dirbinių gamintojo mokymo programų/modulinių profesinio
mokymo programų 10 profesijų mokytojų stažavosi Austrijos smulkioji ir/ar šeimyninio verslo įmonėse. Atrinkti profesijos mokytojai – aktyvūs, žingeidūs ir
norintys tobulėti. Tačiau trūko profesinės patirties mokant naujose programose. Mobilumo veiklų metu profesijos mokytojai pakėlė profesinę kvalifikaciją, įgijo
profesinės patirties, išmoko naudotis naujausia įranga, įrankiais ir prietaisais. Įgijo verslumo, kultūrinių, kalbinių ir komunikacinių gebėjimų, kuriuos pritaikė
teoriniame ir praktiniame mokyme. Profesijos mokytojai tapo kvalifikuoti savo srities specialistai, turintys tarptautinės profesinės patirties ir gebantys integruoti
naujas žinias į praktinį mokymą, ugdantys mokinių verslumo gebėjimus.
Vyko daug sklaidos renginių, buvo išspausdinti straipsniai vietos laikraščiuose, tinklapiuose, diskusijos su verslininku asociacijos pirmininku, dalinimasis gerąja
patirtimi metodinėse darbo grupės posėdžiuose, patobulintos teorinis ir praktinis mokymas. Mokykla sudaro puikias sąlygas mokiniams praktikai atlikti, ruošia
mokinius prieš praktiką, stebi ir konsultuoja juos. Darbdaviai bendradarbiauja ir siūlo puikias sąlygas atlikti praktiką, o pabaigus mokslus – darbo vietas. Mokykloje
sėkmingai įdiegtos naujos modulinės profesinio mokymo ir mokymo programos. Išryškėjo mokyklos patrauklumas, matomumas ir rezultatyvumas.
Results: Bildungsberatung & Vermittlungsagentur GmbH has launched the project “Gain experience for the succesul professional future”. 18 students and 2
graduates of such professions as Mechinery Maintenance Business Worker, Cook and Country tourism organizer have practiced in Austrian small and/or family
business enterprises. All project students from low-income families have not traveled a lot and have had learning problems. During the mobility activities students
acquired professional, entrepreneurial, general, social, communication and language skills, also knowledge and competences in their professions.
Teachers of training/modular vocational training programs were trained in small and\or family business companies. The professions of teachers include Car
mechanic, Confectioner, Aesthetician, An employee of a decorative plantation and environmental management, Public utilities sector employee, Ceremonies
manager, Manufacturer of fine textiles, Manufacturer of fine metal products. Selected vocational teachers are active, curious and willing to improve. However, there
was a lack of professional experience in the training of new programs. During the mobility activities project participants - vocational teachers increased their
professional qualifications, acquired professional experience and learned to use the latest equipment, tools and devices. They have also gained entrepreneurial,
cultural, linguistic and communication skills which were applied in theoretical and practical training. Vocational teachers have become highly skilled in their areas of
expertise with international professional experience and now are able to integrate new knowledge into practical training that develops student entrepreneurial skills.
There were many dissemination events as well as articles published in local newspapers and websites. Discussions were held with the chairman of the association's
business community and good experience was shared in methodological working group meeting. The school provides excellent conditions for students to practice,
prepares students for practical work, monitors and advises them. Employers work together and offer excellent conditions for practicing and for those who want jobs.
Schools have successfully introduced new modular training programs. The attractiveness, visibility and effectiveness of the school has increased.
Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla. Etnokultūrinis pleneras “Dieveniškių vijose” 2017 (www.ltkt.lt)
Vieta: Dieveniškių technologijų Ir verslo mokykla
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2017 m. gegužės 1 d. iki 2017 m. spalio 10 d.
Rezultatai: Krosnis duonkepė pagal Dzūkišką tradiciją. Projekto autorius bei atlikėjas skulptorius Audrius Gokas, o talkino jam – Povilas Gokas ir
kalvis Rašitas Sadrejevas (metalo plastikos darbai).
Kamerinė skulptūra „Rytas“. Projekto autorius ir atlikėjas – dailininkas menumentalistas bei pedagogas Augustinas Liatukas. Mozaikas kartu kūrė
Akvilė Žukauskaitė, Gabija Gailiūnaitė, Simona Repeikaitė; metalo plastikos darbai – Rašitas Sadrejevas. Talkino – Maksim Kovalčenko, Vytautas Putna,
Ivanas Krečius ir Darius Krečius.
„Liaudiška vaikų ir jaunimo karuselė ir keturgubos svertinės supynės“. Projekto autorius ir atlikėjas Saulius Kurnickas. Kartu dirbo – Liudas Šliažas,
Rašitas Sadrejevas, Maksim Kovačenko, Augustus Cryton.
„Tradicinis ručnykas“. Projekto autorė ir atlikėja audėja Rūta Bučinskaitė.
„Šv. Jurgio legenda“. Projekto autorius ir atlikėjas varėniškis tautodailininkais Algirdas Guntulionis. Kūrybinė grupė – Ligita Radevič, Jolita Siliukaitė,
Isena Krupičevič, Marina Veith, Kristina Račinskienė, Renata Bartkevič.
„Baltų raštų dygsniavimas. Arbatžolių maišelia”. Projekto autorė dailės profesionalė, aprangos ir siūtinio meno dizainerė Vilma Marė.
Dygsniavimo dirbtuvėse dalyvavo – Vaida Naruševičiūtė, Ligita Radevič, Lina Būdienė, Saulė Šeškienė, Medeina Gokaitė, Julija Šmelkova, Renata Bartkevič.
Tautinių bendrijų departamentas prie LRV „Langas į Pietryčių Lietuvą“ (partneriai). (www.tmde.lrv.lt)
Vieta: Šalčininkų rajono švietimo įstaigos
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2017 m. balandžio 1 d. iki 2017 m. gruodžio 15 d.
Rezultatai: Pasitelkus jaunimo iniciatyvą ir šiuolaikines viešinimo priemones, buvo skatinama Pietryčių Lietuvos regiono daugiakultūriškumo matomumo
plėtotė Lietuvos kontekste. Taip pat buvo skatinamas bendradarbiavimas tarp Šalčininkų rajono švietimo įstaigų, įgyvendinant numatytas veiklas bei siekiant
vieno tikslo.
2016 M.
Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondas „In the cultural circle of two nations“ (partneriai) (www.jrd.lt);
Vieta: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla.
Projekto įgyvendinimo data: 2016 m. liepos 18 d. iki 2016 m. lapkričio 7 d.
Rezultatai: 2016 m. spalio 2 – 8 dienomis vyko Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo finansuotas projektas „In the cultural circle of two nations“
bendradarbiaujant kartu su Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy. 10 Lenkijos ir 10 Lietuvos jaunuolių bei 4 vadovai dalyvaudami
įvairiose veiklose susipažino su abiejų šalių kultūromis, tradicijomis,
istorija bei šių šalių vieta Europos Sąjungoje.
Per neformalias veiklas jaunimas buvo skatinamas kūrybiškai mąstyti, samprotauti apie šiuolaikinę kultūrą ir jos svarbą. Organizuojant įvairias pažinimo,
edukacines veiklas dalyviai įgavo naujų žinių, įgūdžių bei patirties. Kadangi projektas sėkmingai įvykdytas, dalyviai ir toliau planuoja plėtoti tarptautinį
bendradarbiavimą vykdant bendrus projektus.
Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo profesinio mokymo mobilumo projektas „Euromobilumas – pagreitis verslumui“, anglų k.
„Enterprise Acceleration via Euromobility“. Nr. 2016-1-LT01-KA102-023056 (www.erasmus-plius.lt)
Projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja
Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2016 m. birželio 1 d. iki 2017 m. gegužės 31 d.
Vieta: Austrija, Sirnitz.
Rezultatai: Projekto „Euromobilumas pagreitis verslumui“ dėka Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos aštuoni 18-25 metų amžiaus socialinę atskirtį
patiriantys – du technikos priežiūros verslo darbuotojo, du virėjo profesijos, du kirpėjo ir du kaimo turizmo organizatoriaus specialybių mokiniai atliko praktiką
smulkaus ir šeimyninio verslo įmonėse ir įgijo profesinių žinių, įgūdžių bei kompetencijų, patvirtintu Europass mobilumo dokumentu. Mokiniams esantiems iš
mažiau galimybių šeimų, stygo pasitikėjimo savimi, drąsos bei ryžto steigti savo verslą, tačiau po praktikos Austrijoje jie įgijo bendrųjų, socialinių, kultūrinių,
komunikacinių bei kalbinių kompetencijų. Praktika smulkaus ir šeimos verslo įmonėje, verslioje ir ištekliais aprūpintoje aplinkoje su atsakingais mentoriais ir
lydinčiu asmeniu dalyviams turėjo didelį poveikį kalbinių bei bendrakultūrinių kompetencijų tobulinimui, verslumo žinių ir įgūdžių įgijimui, profesiniam
tobulėjimui. Kartu tai prisidėjo prie dalyvių socialinės atskirties ir skurdo mažinimo, prie vystymo jų atsakomybės jausmo, motyvacijos palaikymo įsitvirtinant
darbo rinkoje Lietuvoje ar užsienyje ir sėkmingo Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos pabaigimo. Projektinė darbo grupė prieš išvykstant dalyviams į
praktiką Austrijoje, organizavo kalbinį anglų ir vokiečių kalbų bei kultūrinį parengimą. Todėl dalyviai lengviau integravosi naujoje aplinkoje ir sugebėjo
bendradarbiauti bei komunikuoti praktikos vietose dirbančiais darbuotojais ir darbdaviais. Prieš mobilumą su partneriais buvo suderintos kruopščiai paruoštos
technikos priežiūros verslo darbuotojo, virėjo, kaimo turizmo organizatoriaus ir kirpėjo praktikos programos, todėl dalyviai įgijo visas šioms profesijoms būtinas
žinias, įgūdžius ir kompetencijas. Kultūrines kompetencijas įgijo važiuodami į kultūrinę kelionę – Austrijos sostinę Vieną. O taipogi tyrinėdami aplinką laisvalaikiu.
Dalyviai glaudžiai susipažino su sostinės įžymybėmis, senovine architektūra, miesto istorija bei Austrijos gamtos grožybėmis. Grįžę iš praktikos mobilumo dalyviai
atsakingai, aktyviai dalyvavo sklaidos renginiuose. Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos projektinė darbo grupė pagerino savo įgūdžius rengiant kokybiškus
projektus, programas, užmezgė stiprius bendradarbiavimo ryšius su BVÖ Bildungsberatung & Vermittlungsagentur GmbH.
Results: During the project "Enterprise Acceleration via Euromobility", each of these technicians, business chefs, rural tourism organizers and hairdressers has
gained professional competencies, knowledge and skills, and improved their existing experience. By raising the level of communication, having received the
Europass Mobility Documents and the entrepreneurial "courage" the participants acquired real opportunities not only to become competitive in their area of work in
Lithuania or abroad, but they also became motivated to develop their own career independently. Meanwhile, the project team of the Dieveniskes School of
Technologies and Enterprise improved its skills in developing high quality projects and programs, and established strong cooperation with BVÖ Bildungsberatung &
Vermittlungsagentur GmbH.
Lietuvos kultūros taryba. Pleneras „Dieveniškės kalvių vijose 2016“ Nr. S/ETN-16(6.23)/2016 (www.ltkt.lt)
Vieta: Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2016 m. gegužės mėn. 1 d. iki 2017 m. spalio mėn. 1 d.
Rezultatai: Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklos senųjų dirbtuvių rekonstrukcijos vizualizacija (Donatas Malinauskas).
Dailininko monumentalisto Augustino Liatuko kinetinė judanti kamerinė skulptūra „Ryto rasa“ iš lauko riedulio ir metalo plastikos konstrukcijos su integruotais
mozaikos inkliuzais, skirta Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazijos erdvei puošti. Metalinę skulptūros dalį atliko Viktor Zapolski, David Ventis ir kiti.
„Dzūkijos paukščių karuselė“ - keramikos, metalo plastikos ir inžinerinės kūrybos junginys mažiesiems Poškonių gyventojams ir Dieveniškių istorinio regioninio parko direkcijai. Idėją realizavo skulptorius Audrius Gokas, inžinierius Liudas Šliažas, kalvis Rašitas Sadrejevas ir kiti.
Stilizuoti drožti ąžuoliniai vartai, puošti dzūkiškomis saulutėmis, skirti Šalčininkų r. Kalesninkų Mykolo Rudzio pagrindinės mokyklos erdvėms ir vizijai išryškinti. Atlikėjai Saulius Kurnickas, Tomas Pacaitis, Tomaš Giliazetdinov ir kiti.
Rūtos Bučinskaitės dzūkiški audiniai ir kiti dalyvių kūrybiniai darbai.